Esmakordselt tutvustasid Robert S. Kaplan ja David P. Norton tasakaalus tulemuskaardi (i.k. Balanced Scorecard) kontseptsiooni 1992. aastal ajakirjas Harvard Business Review. Tänaseks on see üle kümne aasta olnud kasutusel maailma erinevates organisatsioonides. Käesolev eestikeelne tõlge teeb kättesaadavaks nende esimese, 1996. aastal ilmunud raamatu, mis kirjeldas põhjalikult tasakaalus tulemuskaardi koostamise metoodikat. ... >

Read More

Hiljuti oma kümneaastast juubelit tähistanud tasakaalus tulemuskaardist on nii juhtimisteoreetikud kui ka praktikud rääkinud valdavalt positiivses valguses. Palju on toodud näiteid selle kohta, kuidas see ühes või teises organisatsioonis on headele tulemustele kaasa aidanud. Samas pole tegemist sugugi veatu instrumendiga. Olgugi, et olen ka ise tulemuskaardi misjonär, püüan tänases artiklis ... >

Read More

05. veebruaril 2002 ilmus Ajakirjas Saldo alltoodud artikkel Lühikokkuvõte: Eestis on tänaseks juba mitu aastat tõsisemalt tegeldud Balanced Scorecard (BSC) põhiste mõõtmissüsteemide loomisega. Üksikud ettevõtted on BSC, mida eesti keelde on valdavalt tõlgitud kui tasakaalus juhtimislauda, ka kasutusele võtnud. Enamik on aga viinud ennast kurssi selle metoodika üldiste põhimõtetega, kuid ... >

Read More

Juba käesoleva, peatselt mööduva sajandi 80-ndate aastate alguses jõudsid juhtimisteoreetikud äratundmisele, et siiani kasutuses olnud meetodid ettevõtete tegevuse edukuse analüüsimiseks on ennast ammendanud. Selle sügavaimaks põhjus seisneb kahtlemata järjekordses tööstuslikus revolutsioonis, mille käigus umbes aastast 1850 kuni 1975 kestnud industriaal-ajajärk on asendunud informatsiooni-ajajärguga. Varasematel aastatel sõltus ettevõtte edu eelkõige sellest, ... >

Read More

02. mail 2001 ilmus ajakiri nimega Director, kus ilmus minu sulest alltoodud tekst. Tavapäraselt on ettevõtete edukuse aluseks loetud rahalisi näitajaid. Mõni aeg tagasi hakati rääkima ka inimkapitali ja muu “pehme poole” mõõtmisest, kuid kaua ei leitud ühtegi perfektset meetodit kõikide nende näitajate terviklikuks ja pidevaks eesmärgikeskseks jälgimiseks. Seni langes ... >

Read More