Kuidas saada innovaatiliseks?
Innovatsiooni töötuba
1-päevane innovatsiooni töötuba annab vastused küsimustele:
- Kuidas innovatsiooni ära tunda? Millised on innovatsiooni allikad? Missugused on innovatsiooni vormid? Kuidas ise innovatsiooni otsida? Kuidas oma firma juhtimispraktikaid innovaatiliseks kujundada? Millised on sel aastal maailma kõige vingemad innovatsioonitrendid maailma juhtivates firmades? Kuidas õppida innovatsiooni Google'i, Silicon Valley start-upide näitel või Aasia idufirmadelt. Mida räägib innovatsioonist juhtimisteooria?
- Kuidas uusi ideid genereerida? Õpime 5 tööriista, mille abil võimalikult suurel hulgal uusi ideid genereerida. Katsetame koha peal vähemalt neist kahte. Saame kätte juhised, mil viisil ideede genereerimist juurutada oma igapäevatöösse.
- Mille põhjal valida uuenduslike ideede seast need parimad? Milliste kriteeriumite alusel on võimalik esialgseid ideid testida - et kas meie oletused peavad paika? Kuidas toimivad "ajalehenurga arvutused" (Fermi test), mille abiga on võimalik kontrollida turu suurust, idee tasuvust vms 3 kuud kestva turu-uuringu asemel kõigest 3 minutiga? Millised on tehnikad, mille abiga valida välja turul toimivad äriideed, tooted ja teenused?
- Kuidas uuenduslikke ideid praktikasse juurutada? Kuidas jõuda ideest teostuseni. Kuidas luua prototüüpe? Mida tähendab MVP (minimaalselt töötav toode)? Mil viisil näiteks IDEO või teised juhtivad disaini- ja tootearendusfirmad tooteid katsetavad? Võtame kätte LEGO klotsid ja prototüübime mõned ideed rapid user prototyping metoodika abil.
Mis kasu Sa sellest saad?
Innovatsioon ei ole vaid moesõna. Seda võib vaja minna mitmel põhjusel.
- Mõned tahavad saada innovaatilisemaks selleks, et nad näevad, et tänase äri puhul on piir käes ja nüüd oleks põhjust otsida uut äri hoopis mõnest muust kohast. Nii olen ma koostööd teinud nt ühe IT firmaga, kes soovis leida võimalusi, et arendustele suunatud äri asemel hakata välja arendama omaenda karbitoodet.
- Teised näivad, et olemasolev äri enam ei kasva piisavalt. Tarvis oleks teha asju teistmoodi, et hakata oma äri taas kasvatama. Selle kategooria kliendiks oli mul üks logistikafirma, kus tänane kasv ei pakkunud enam rahuldust ja tuli sisemisi tegevusi hakata ümber kujundama.
- Kolmandad vaatavad innovatsiooni poole, sest see on nende viimane võimalus ellu jääda. Selles osas tegin hiljuti koostööd ühe transpordiettevõttega, kes näeb, et isesõitvad autod võivad hakata tema leiba varsti ära võtma, mistõttu huvitav oleks püüda ise sellesse ärisse siseneda.
Kas Sa võid mind uskuda?
Ma olen Eestis ainuke, kes on innovatsiooni ja strateegia vallas kaitsnud doktorikraadi Euroopa tippülikoolis. University of St.Gallen on Financial Times edetabelite põhjal üks tugevama õppekavaga õppeasutusi strateegia, innovatsiooni ja ärimudelite vallas. Oma doktoritöö koostamise käigus töötasin koos kümnete Eesti ja Lääne-Euroopa firmadega ja kaardistasin nende juhtimispraktikaid, mille abil nad uuendusi ellu viivad. See teadusliku suunitlusega taustatöö andis mulle päris põneva pildi, et mida tegelikkuses tehakse. Seejärel olen hakanud nõustama paljude ettevõtete juhte uuenduste leidmisel ja seejärel ka elluviimisel.
Kuidas koostöö toimub?
Alustuseks teeme telefonikõne või kohtumise. Selle käigus küsin Sinu käest Su eesmärkide kohta - miks on innovatsioon Sinu jaoks oluline. Mida Sa soovid saavutada ja kuhu välja jõuda? Paneme ühtlasi paika koostöö üksikasjad. Lepime kokku, et millist muudatust ja kuidas soovid ellu viia. Kelle oma firmast soovid kaasata töötuppa arutelude juurde. Kes saavad olema edaspidi seotud uuenduslike ideede elluviimisega.
Seejärel teen ma Sinu firmas pisut tööd - kohtun juhtidega ja kaardistan nende tänaseid praktikaid. Vaatan, et kust päriselt king pigistab. Kui tarvis, siis saadan Su töötajatele ka ankeedi, kus nad vastavad paarikümnele küsimusele, mis aitab mul kõikide tänaseid väljakutseid paremini mõista. Kõige selle abil kohandan töötoa just Sinu firma vajadustele.
Lõpetuseks paneme paika tehnilised detailid. Lepime kokku töötoa toimumise asukoha - kas Sinu kontoris või leiame mõne pinna kusagil koolitus- või konverentsiruumis. Paneme paika, et kes korraldab toitlustamise ja kohvipausid.
Pakub huvi?
Võta ühendust:
marko@rillo.ee või +3725040260