Kuidas leida uusi ideid?
Kuidas teha revolutsiooni praeguse ärimudeliga?
Kasutame Business Model Canvas abi
4 tundi. Poolepäevane töötuba, mille käigus genereerid uusi äriideid.Võtame appi BMC tööriista, mille abil mõtestame kõik oma ärimudeli olulised elemendid täna ja potentsiaalselt tulevikuks.
Võtame appi ärimudeli kaardid
Peale esimeste ideede genereerimist võtame appi ärimudeli kaardid ja mõtleme ühiselt välja, et kuidas teiste firmade näidete varal oma firma tegevusloogika ümber kujundada.
Äriideede ajurünnak Disney töötoas
Äriideede edasi arendamine genereerimine toimub Disney-metoodika alusel. Disney meetod eeldab, et äriideede genereerimise puhul tuleb läbida 3 etappi: unistaja etapp, realisti etapp ja kriitiku etapp. Selle metoodika puhul tuleb silmas pidada, et unistaja ja kriitik ei saa omavahel kokku, et uuenduslikke äriideid kriitikaga ära ei hirmuta.
- Unistaja etapp - võimalikult suure hulga äriideede genereerimine.
- Realistlikkuse kontroll. Parimate ideede valimine ja testimine
- Riskikontroll - mis võib uuenduslike ideede juures valesti minna.
- Tegevuskava, et uuenduslikud ideed praktikasse juurutada
Mis kasu Sa sellest saad?
Milleks on vaja uusi ja uudseid ideid? Äriideede ajurünnaku eesmärgiks on võimalikult suur hulk ideid genereerida. Mida rohkem, seda uhkem. Teises etapis filtreerime välja, et millised oleksid neist teostatavad. Kolmandas etapis hindame, et kus võiksid peituda võimalikud riskid. Lõpetuseks teeme konkreetse tegevuskava.
Kuidas toimub?
Alustame telefonikõnest või kohtumisest. Uurin Sinu eesmärkide kohta. Milleks on Sul uusi ideid tarvis? Mis liiki ideedest on täna puudust ja mida soovid ajurünnaku tulemusena saavutada? Seejärel lepime kokku koolituse aja, millal saame ajurünnaku läbi viia.
marko@rillo.ee või +3725040260
Mida teised on arvanud?
Mida teised on arvanud minuga koostööst ...
Lai maailm on täis väga häid konsultante, kootse ja koolitajaid. Ka Eestis on palju asjalikke tegijaid, kelle tööriistakastis on värskeid ideid, mille abil oma firmat ümber mõtestada. Kliendid on arvanud, et mind teevad eriliseks järgmised omadused:
- "Marko suudab tuua näiteid väga erinevatest firmadest. Millal iganes jäime oma mõtetega jänni, suutis ta lauale panna 2-3 näidet, et kuidas mõnes teises firmas seda probleemi oli lahendatud."
- "Marko puhul meeldib mulle tema väga kirju tööriistakast, mis sunnib meid tulemusi saavutama. Ühel päeval võtsime appi mängukaardid, mille abil genereerisime uusi ideid ärimudeli ümber mõtestamiseks. Teisel päeval meisterdasime LEGO klotsidega oma kliente ja kirjeldasime ühiselt, et mida klientide vajaduste puhul oluliseks pidada. Kolmandal päeval kasutasime Disney strateegia tööriistu, et mõtteid süstematiseerida. Neljandal võtsime kõrvuti ette mindmapi ja exceli tabeli ning jagasime ära konkreetsed ülesanded meie juhtkonna liikmete vahel. Niisiis - me saime mõelda nii väga loovalt kui ka väga süsteemselt."
Klõpsa siia, et teada saada kuidas olen teisi aidanud ...
- Tulevikutrendide klubi. Robootika, isesõitvad autod, küberinimesed, tehisintellekt, neljas tööstusrevolutsioon? Saad teada, et mida need futuroloogide märksõnad päriselt Sinu firma jaoks tähendavad?
- Innovatsiooni töötuba. Saad teada, et kuidas innovatsioon oma firmas tööle saada.
- Äriideede praktikum. Aitan genereerida uudseid ja samas rakendatavaid ideid, mida on võimalik kohe ellu viima hakata.
- Ärimudeli töötuba. Saad mõtestada ümber kõige olulisemad aluspõhimõtted - mis on see, mil viisil Sa äri teed.
- Strateegia töötuba. Strateegia annab vastuse küsimusele: "mis on oluline". Selle käigus aitan mõtelda ühiselt läbi, et millele tuleks keskenduda ja mille tegemisest tuleks loobuda, et saaksid edu saavutada.
- Sinu tiimi kasvutreener. Panen Sulle lauale näiteid teiste ettevõtete praktikast, tuginen juhtimisteaduse viimase aja uusimatele teooriatele ja esitan küsimusi, mille abil saad oma uudsed tooted või teenused välja mõelda ja turule viia.