.st0{fill:#FFFFFF;}

Praktiline nõuanne: kuidas äriideed paari sammuga kontrollida? 

 October 12, 2015

By  Marko Rillo

Olete kohtunud kellegagi, kes on kehvade äriideede küüsis? Ta on loonud OÜ-sid ja pangaarveid. Avanud kiratsevaid kauplusi. Promonud mõnda investeerimisskeemi. Proovinud katse-eksituse meetodil. Teisisõnu: kulutanud kõvasti, aga teeninud vähe. Mida teha olukorras, kus on raske leida lahendusi oma idee lihvimiseks? Võib ju palgata kalli konsultandi, et teha korralik turu-uuring. Aga saab soodsamalt ka. Selleks on kahe sammu meetod vaid 25 euro eest.

Esimene samm – loo oma uue äriidee peauks!

Ei oska kodulehekülge luua ega tunne HTML programmeerimist? Pole probleemi. Mitmed tasuta töövahendid tulevad appi: Launchrock.com ja Unbounce.com on ühe-lehe veebikeskkonnad, mida saad tasuta katsetada. Saad valida kujunduste seast. Võid lisada teksti. Kõik valmib mõne minutiga ja on kenasti kujundatud. Sinu uus kodulehekülg on Su äriidee peauks. Kirjuta, mida kliendile pakud, lisa info toote kohta ja ära unusta kontakte.

Teine samm – käivita reklaamikampaania!

Internetimaailmas on 25 eurot piisav testreklaami jaoks. Mine aadressile AdWords.Google.com, loo konto, laadi 25 eurot. Määratle sihtrühm. Vali reklaamikampaania tüüp: “Automatic Bidding” ja “Maximise Clicks” ning alusta madalalt – ühe kliki hinnaks 50 senti ja oma reklaamikampaania päevalaeks 5 eurot. Loomulikult maksab korralik kampaania kordades rohkem, kuid katsetamiseks piisab.

Mõtle paar mõnusat reklaamlauset ja paarkümmend märksõna, mis Google’i otsingutes Sinu leheküljele viitaksid. Lülita sisse “Conversion Tracking”. Siis kopeeri oma leheküljele Google’i loodud script ning ongi meepott karu ootamas.

Saadki teada, et kui nutikas Su äriidee oli!

Nüüd on kolm võimalust:

[thrive_custom_box title=”Kolm võimalust” style=”light” type=”color” color=”#1e73be” border=””]

  • Variant 1 on et Su äri läheb käima. Tuleb kõvasti kõnesid inimestelt, kes tahavad Sinult osta ja Sa pead võtma kiirelt omale abijõudu, kes aitaks Sul äri kasvatada. Geniaalne!
  • Variant 2 – midagi ei juhtu. Ei kõnet ega kirja. Võib-olla valisid haruldased otsingusõnad, mida kellelegi ei tulnud pähe google’isse klõbistada. Hea uudis, et 25 eurot sai säästetud. Ju on Su idee nii haruldane, et nõuab pigem grandioosset reklaamieelarvet ja aastatepikkust sihtgrupi harimist. Tuleb kasutada teisi meetodeid idee testimiseks.
  • Variant 3 Sinu 25 eurot sai otsa, aga äriks pole läinud. Suure tõenäosusega oligi kehv idee või oli kanal kehvasti valitud. Otsi uus. Aga oota veel – mõnikord võib-olla siiski potentsiaali on. Adwords andmebaas näitab Sulle millise märksõna peale on kõige rohkem klikitud. Milline sihtrühm jõuaks kõige suurema tõenäosusega ostuni ja mida toote juures timmida, et äri käima läheks. [/thrive_custom_box]

Ükskõik milline variant ka ei realiseeruks – tuleb silmas pidada, et tegu oli testiga ja niisiis järgmiseks mõelda, et kas hind on sobiv, kas pakuvad konkurendid miskit etemat või läheb klientidel ostuni jõudmisega aega. Kui sihikindlust on, siis kujunda peauks ümber ja katseta uuesti – kuni lõpuks on infot piisavalt, et pidurit tõmmata või kuni toredasti läheb ja Sind saadabki edu.

PS. Loomulikult on ülaltoodud tekst lihtsustus. Kui on tegu vähegi keerulisema äriga, siis ainuüksi ülaltoodust ei piisa. Sel juhul võta ühendust. Oleme koos Mart Kikasega käivitamas ühte lahedat algatust, mille käigus aitame firmadel uusi ärisid käima lükata. Heameelega saame kokku ja peame nõu, et kuidas võiks meist abi olla.

Autorist ...

Marko Rillo on juhtimiskonsultant, koolitaja ja executive coach. Temaga saab ühendust siit

Blogipostitused:

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}